BYe Bye North Island - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Paul Riet - WaarBenJij.nu BYe Bye North Island - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Paul Riet - WaarBenJij.nu

BYe Bye North Island

Door: Paul van Riet

Blijf op de hoogte en volg Paul

03 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

TL;DR: Aardbeving meegemaakt. Laatste maand onderzoek afgerond, naar Wellington geweest, op een paar katten gepast en nu door naar het Zuidereiland.

Zozo, daar ben ik weer. De laatste weken stonden schrijftechnisch gezien meer in het teken van het onderzoeksproject. Maar aangezien dat nu even op pauze gezet is voor de vakantie is het nu weer tijd voor reisverhalen!

Allereerst, we zijn (vrij letterlijk) wakker geschud door moeder aarde! Best een aparte ervaring, zo'n aardbeving. Moeilijk te omschrijven, maar alles loopt dus een beetje zacht te trillen. Gelukkig duurde het niet lang en was het geen zware. Maar wel gaaf om een keertje mee te maken.

Tijdens een van de weekenden was het tijd om Wellington, the coolest little capital in the world, te bezoeken. Een erg leuke stad! Aangezien het mooi weer was besloten we eerst de botanische tuinen te bezoeken. De best manier om deze tuinen te bereiken via de kabelkar. Met dit rode wagentje worden we de heuvel opgereden om vervolgens via de tuinen terug naar de stad te lopen. Aangezien het hier nu winter is bloeit er weinig, maar ondanks dit waren de tuinen mooi om te zien. Dit weekend was het ook tijd om de voetbalwedstrijd tegen Costa Rica te kijken. (Ja, die met de gewonnen penalty-reeks) Superspannend natuurlijk. Kregen we toch nog een beetje oranjekoorts mee.
Een ander hoogtepunt was het bezoek aan de Weta workshop. Dit bedrijf heeft alle rekwisieten gemaakt voor films als King Kong, Avatar en natuurlijk Lord of the Rings. De shop zelf stond al vol met harnassen en wapens. Buiten stonden drie trollen. (foto-momentje natuurlijk) We krijgen een rondleiding waarin uitgelegd wordt wat er allemaal komt kijken bij het maken van alle spullen. Erg leuk!

Na de honden in Auckland hebben we nu ook tijdelijk katten in ons bezit gehad. Een medewerker bood zijn huis aan in ruil voor de verzorging van twee katten. Dat zagen wij wel zitten! En zo zit je ineens in Nieuw-Zeeland met twee katten, Fido en Flo. Een leuk stel die 's nachts graag van je warmte gebruik wilde maken door op je te liggen. De enige verwarming in het huis was namelijk een houtkacheltje, waardoor het 's nachts redelijk fris werd. Een andere hobby van ze was om op je voeten te jagen. Hoewel we ze maar kort verzorgd hebben krijg je toch snel een band met die beestjes. Jammer om ze weer achter te laten, maar de verwarmde kamers waar we daarna terecht kwamen maakten weer wat goed.

Maar goed, het deel op het noordereiland zit er nu dus op, we zijn vandaag met de boot overgevaren naar picton op het zuidereiland. nog een paar weken reizen en dan vliegen we alweer terug. Maar geen zorgen, voor die tijd horen jullie zeker nog van me!

Groetjes,

Paul

• 03 Augustus 2014 - 11:41

Jan En Anja.:

Hoi Paul, na ons contact begrepen dat het echte verslag nog moet komen. Schrijf dit even voor degene die je nieuwe verslag willen lezen en zich afvragen of je ineens kort van stof geworden bent.

• 03 Augustus 2014 - 12:50

Jan En Anja:

Ja daar is het dan. Nu staat er wel tekst.

• 03 Augustus 2014 - 21:10

Marijn-Willem:

Hoi Paul,

Mooie verhalen en foto's! Ik lees en bekijk ze met plezier.

P.S.: Is die foto bovenin nu een röntgenfoto van een kiwi?

• 03 Augustus 2014 - 21:20

Bea:

Hoi Leuk om weer te lezen hoe het met jullie is.

Nu weet ik bij wie we moeten zijn als ik kattenoppas nodig heb haha.
    Weer volop avonturen zo te lezen we zijn benieuwd als je weer terug bent om je verhalen te horen.

En nu echt vakantie geniet er nog van de drie weken vliegen waarschijnlijk om.
    Heel veel groetjes van ons Pim en Bea.

• 09 Augustus 2014 - 15:35

Wilma:

Dag Paul,
    Vandaag (za. 9 aug.) je kaart ontvangen. Bedankt!
    Aan het stempel te zien heeft hij er 12 dagen over gedaan, maar het is dan ook een hele reis.
    Nog veel plezier en een goede terugreis.
    Hartelijke groeten uit Goes.

• 24 Augustus 2014 - 09:43

Paul Van Riet:

Bedankt voor al jullie reacties!
    Marijn, de foto is inderdaad een röntgenfoto van een kiwi, maar die heb ik van het internet afgeplukt.