De vlinders van Singapore - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Paul Riet - WaarBenJij.nu De vlinders van Singapore - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Paul Riet - WaarBenJij.nu

De vlinders van Singapore

Door: Paul van Riet

Blijf op de hoogte en volg Paul

04 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

TL;DR: Twee lange vluchten gehad met weinig slaap. Koi-karpers en vlinders bezocht in Singapore. Aangekomen in Palmy (Palmerston North) en geslapen.

Hey allemaal! Daar zijn we dan eindelijk, de andere kant van de wereld! dag is nacht en andersom. Wie ooit gezegd heeft dat je niet op twee plekken tegelijk kan zijn is duidelijk nog nooit naar Nieuw Zeeland gevlogen. Hoewel het lichaam er al was, zweefde mijn hoofd nog ergens boven de oceaan. Nu we hier enigszins op onze plek zijn is het dus tijd voor het verslag tot nu toe.

De vlucht naar Singapore:
Laaaaaaaaaaaaang, maar wel luxe. Ze kwamen vaak langs met eten en iedereen had zijn eigen boordcomputer met films, series, muziek en spelletjes. We hoefden ons dus niet te vervelen. De stoelen zaten lekker en we hadden genoeg beenruimte. Geen problemen dus

Singapore zelf:
Van aankomsthal naar vertrekhal was het een dik half uur lopen, maar onderweg wel winkels, dus goed te doen. We gingen ergens halverwege zitten toen we bordjes zagen met "Koi Pond" en "Butterfly Garden". Tijd om op onderzoek uit te gaan dus!
De koivijver was best mooi met Koi van ruim 40 cm. De vlindertuin was een klein tropisch tuintje vol exotisch planten, bloemen en vlinders.
Hierdoor vloog de wachttijd voorbij.

Vlucht naar Auckland:
Eigenlijk hetzelfde als naar Singapore, top dus!

Auckland:
Vrij kleine luchthaven met harde stoelen, maar met het opgebouwde slaaptekort was slapen geen groot probleem. Ook de eerste LOTR spullen gezien, namelijk standbeelden van dwergen, cool!

Van Auckland naar Palmy:
Met een klein propellervliegtuig gevlogen langs heuvels, bergen en vulkanen. Van bovenaf leek het bijna onbewoond, maar na een tijdje begonnen we boerderijen te zien. We moesten nog een paar rondjes vliegen omdat er te veel mist rond het vliegveld hing. Uiteindelijk toch kunnen landen en toen waren we er!

In Palmy aangekomen werden we begroet door Andrew Worth, onze begeleider. Hij heeft ons door de rest van de dag heen geloodst, aangezien wij niet veel waard meer waren.

Wat er daarna allemaal gebeurd is zullen jullie in een nader verslag lezen.

Groetjes!!

• 05 Mei 2014 - 09:20

Jan En Anja:

Mooie titel. Fijn dat je weer HELEMAAL op 1 plek bent.
    We kijken uit naar je nieuwe verhalen.

• 05 Mei 2014 - 10:16

Bea:

Hoi Hoi,

Het was dus een hele reis zo te lezen maar, ook een hele ervaring.
    Ben benieuwd hoe jullie onderzoek gaat verlopen en avonturen natuurlijk.

We houden het in de gaten.

Geniet daar aan de ander kant van de wereld. :-)

• 05 Mei 2014 - 10:37

Pim:

Hallo Paul ,
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn.Je vloog letterlijk naar de andere kant van de wereld.
    Veel plezier aan die andere kant en ook de groeten aan Roy.

Paul, hou je taai en ik kijk al uit naar volgende verslagen van jou (eerst genieten en dan pas een verslag.

• 05 Mei 2014 - 10:51

Wilma:

Dag Paul!
    Wat leuk om dit allemaal zo te lezen!
    Nog veel plezier en lekker genieten.